söndag 30 december 2007

3:e dagen med GI.

Jag köpte hem en massa bra och nyttig GI- mat och nu är jag igång. På tre dagar har jag tappat ett kilo och det ska aldrig mer sätta sig igen. *vinkar hejdå*. Det krävs en hel del planering eftersom barnen absolut inte ska äta bara GI och inte sambon heller (han behöver inte det och dessutom så kan ju inte jag tvinga på mina matvanor på andra). En positiv biverkning blir ju att de äter av mitt också och får i sig nyttigare mat på köpet. Storebror älskar "goda bönor" tex.

Min lillasyster (en av dem- har tre stycken) har sovit över i två nätter. De har inget internet och därför har hon ockuperat datorn i två dagar (vilket inte gör mig ett dugg- jag har hunnit trä tolv nya halsband till vårens barnkollektion). Skönt att ta lite data-paus ibland, man hinner med lite annat.

Eftersom syrran var här passade jag och sambon på att gå en kvällspromenad utan barn igår. Det har vi inte gjort sedan 2005. Det blev 8 381 snabba steg under 67 minuter.

1 kommentar:

Anonym sa...

Suveränt! Tycker det är bra starkt att orka äta annorlunda än resten av familjen, men tror också att du kommer inspirera till nyttigare ätande. Inget kan vara bättre än det! :)

12 halsband förretsen - snacka om att vara produktiv :)