torsdag 3 januari 2008

Vi avslutar där vi började


Även här har snön vräkt ner, men nu mot kvällen har det lugnat ner sig något.

Dagens promenad blev samma sträcka som jag och sambon gick på projektets första dag. Även denna gång var han med mig, som draghjälp, så att jag skulle komma upp i snabbare takt. Men med all snö var det verkligen inte lätt att gå så snabbt som första gången. På vissa ställen var det oplogat och fullt med snö, på andra halt.

Men vi pulsade oss fram i snön. Då och då gick jag flera meter bakom sambon, ibland väntade han in mig, ibland hann jag ifatt honom. Någon gång fick jag säga åt honom att öka, när jag märkte att vi gick i min takt.

En skön och jobbig promenad. Men jobbig i positiv mening, för det är ändå bra att man får anstränga sig lite, ta i lite mer än vanligt.

Dagens promenad
Steg och minuter: 11 050 steg, varav 10 963 snabba, på tiden 82 minuter.
Förbrukade kalorier: 362 kcal.
Förbrukade fettkalorier: 28,0 g.
Sträcka: 6,63 km.

Och när man jämför med projektets första promenad, så kan man se att det tog längre tid i dag. Det beror nog på snö och halka. Dock är promenaden på projektets andra dag mer lik när det gäller siffrorna. Men i dag hade jag fler snabba steg på snabbare tid. Och så förbrukade jag fler fettkalorier.

Första promenaden (med sambon som draghjälp), 28 okt-07, samma sträcka
Antal steg: 10 078 stegvarav 10 029 var snabba steg, på 75 minuter
Förbrukade kalorier: 326 kcal
Förbrukade fettkalorier: 22,2 g
Sträcka: 6,04 km

Andra promenaden (med kamera, utan sambo), 29 okt-07, samma sträcka
Antal steg
: 11 051 steg varav 10 829 var snabba steg, på tiden 95 minuter
Förbrukade kalorier: 362 kcal
Förbrukade fettkalorier: 23,9 g
Sträcka: 6,63 km

En massa siffror, jag vet. Men jag skriver upp det för att det roligt att se efteråt och jämföra.

Bilden tagen i dag. Med på bild är en förbipassarande okänd person.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad avundsjuk jag är på er som har snö! Här i Göteborg har den inte varit nån snö på hela vintern. På juldagen regnade det till och med. :(