onsdag 2 januari 2008

Med ett nytt år kommer nya promenader



I dag blev det en ganska lång promenad i snön. Skönt att vara ute och gå så länge, speciellt när det på senaste tiden har bara blivit kortare sträckor.


Mina förhoppningar inför det nya året, rent motionsmässigt, är att jag kommer ha ork och tid att promenera ca 5 gånger i veckan, gärna mer. Det vore fint att gå ner några kilo. Vilja finns, men jag tror att det faller på maten. Jag måste verkligen skärpa mig på den fronten. Mindre portioner och bara lördagsgodis. Det bästa vore att säga tack och adjö till choklad, men det får bli ett senare projekt.


Och sen, när jag har gått ner några kilo, så vore det bra om jag började med någon annan aktivitet. För bara promenader och crosstrainer räcker nog inte. Tror jag. Jag tror att det är bra med variation, för bara promenader kanske blir tråkigt i det långa loppet. Men jag vet inte alls vad det skulle kunna vara.


Bilden tog jag i början av januari 2007.


Dagens promenad
Steg och minuter: 12 419 steg, varav 10 994 snabba, på tiden 93 minuter.
Förbrukade kalorier: 410 kcal.
Förbrukade fettkalorier: 32, 2 g.
Sträcka: 7,46 km.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad härligt med snö! Jag blir riktigt avundsjuk på idig ;)